En annan väg

Satt och skummade lite i gamla inlägg här på bloggen och kom till ett som hette oro & negativa tankar. Läste det och min första tanke var "Shit, skrev jag det där?!" Det har gått nästan nio månader sedan jag skrev det där inlägget och mycket har hänt.

Jag oroar mig inte alls lika mycket för saker och ting. Detta är första gången jag har så lite pengar som jag haft denna höst, men jag har ändå klarat mig.
Skolan. Ja, jag går kvar. Har inte hoppat av, tänker inte ta studieuppehåll, jag vill bara bli klaaaar!
"dendärpersonen"... vad kan jag säga... Han får inte mycket av min energi längre.
Negativa tankar. Dem jobbar jag med dagligen. Tankens kraft är oändlig! Om jag bara fokuserar på negativitet så drar jag till mig negativitet. Varje gång jag upptäcker att jag tänker negativt ser jag till att vända på det så det blir positivt. Jag försöker se lärdomen i varje situation och lyckan i varje dag.

Där jag är idag är underbart! Känner mig såååå tacksam för allt jag har och allt jag får!
Det här är första gången i mitt liv jag verkligen försöker vara en positiv människa!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity;
and optimist sees the opportunity in every difficulty"
- Winston Churchill







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0