Oro och negativa tankar

Imorse efter jag lämnat lilltjejen lade jag mig i sängen igen, skulle plugga, men var bara sååå trött :)
Låt och funderade lite och bestämde dig; "Idag ska jag inte oroa mig för allt jag brukar oroa mig för." Jag visualiserade att jag tog mina stora oros moment: Pengar. Lade ned det i en låda i en byrå och stängde den. Skola. Lade den i en något större byrå och stängde den. Dendärpersonen. Lade ned i en större låda, mosade ned, och stängde den. Negativa tankar. Lade i en låda, stängde den.

Sedan låg jag där en stund och visste inte vad jag skulle tänka på!
Då insåg jag att större delen av min tanke tid ägnar jag åt oro och negativa tankar. När jag tog bort det från mina tankar fanns inte så mycket kvar. Väldigt tragiskt, och väldigt nyttigt att inse.

Så hela dagen har jag kämpat med att hålla de där lådorna stängda. De öppnas om och om igen, ibland en efter en... kämpar hårt för att lägga tillbaka tankarna och stänga bort dem. Har haft mycket tanketid till annat. Har haft tid att bara vara och lyssna på det som finns runt omkring mig.

Vilka saker går du och bär på som tar upp alldeles för mycket tanketid?







Kommentarer
Postat av: Maria

För mig är jobbets vara eller inte vara ett stort spöke som hela tiden hoppar upp ur garderoben.

2009-05-07 @ 11:12:15
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Smart tankesätt! Ibland kan man nog behöva få "stänga av" lite och ändra sina tankemönster, liksom ge utrymme för annat.



Just nu är det mycket tankar kring framtiden. Lillebror i magen och hans liv, men också tankar kring studier, ekonomi osv...

2009-05-07 @ 23:36:47
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0