Vintertid

I flera år har jag funderat på en lösning, och förutom att gå i ide är detta mitt förslag:
Eftersom vi i Sverige får 6 underbara (ja, det är sarkasm bakom det ordet) månader av kyla och mörker borde vårat samhälle anpassa sig mer därefter!
Det är omänskligt (och emot våran biologiska drygnsklocka) att kliva upp ur sängen när det är mörkt ute, att äta frukost, klä på sig och gå till jobb eller skola när det är kolmörkt ute!

Så det jag föreslår är detta: På vinterhalvåret kortas arbetsdagen med två timmar (en timme på morgonen och en timme på em) så att man börjar jobba när det är ljust och får gå hem från jobbet innan det är kolmörkt. Och sedan, på "sommar"halvåret så lägger man till de där två timmarna till arbetsdagen. Jag menar herregud, det är int elika jobbigt att gå upp klockan 6 när solen varit uppe sedan fyra liksom! Och man orkar jobba senare också, för det e ljust. Och man orkar hitta på något efter jobbet för

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0