Regn



Ibland finns det inget mysigare än regn på en mörk natt. Det gör att allt blir så fridfullt, så rent, så vackert. Jag älskar att ligga under täcket i min säng och höra hur regndropparna slå mot mitt fönster. Det är så lugnande.

Ibland tror jag att vi glömmer bort att se det vackra i naturen, vi rusar förbi den, på väg mot något annat. Har du stannat och tittat på blommorna i gräset? Har du luktat på körsbärsblommorna? Har du njutit av solen i stillsamhet?
Det har jag denna vår. Tagit in våren, välkommnat den med ett leende. Finns det något vackrare än våren?

Vi glömmer allt för ofta bort att njuta av stunden. Barn njuter geniut av sina upplevelser. Barnen skrattar glatt då de kvätter vatten på varandra vid stranden. De plockar blommorna och luktar på dem. De hoppar i vattenpölarna. De ler. De skrattar. De är i nuet. Tänk vad vi vuxna kan lära oss av barnen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0