Hurra för lagändring!



Ibland kan jag bli så glad när jag läser eller får höra saker som tyder på att vi är på väg mot ett mer fredligt och accepterande samhälle!
M skickade mig denna länk, så fint att läsa att det äntligen sker! Äntligen får män och män eller kvinnor och kvinnor gifta sig i Sverige! Världen håller på att förändras! Detta är historiskt och våra barnbarn kommer inte förstå hur det fanns en värld där homogiftermål inte var accepterat! För famtida generation kommer detta vara något självklart.

Stort grattis till Alf och Johan!
Och alla som kommer följa i deras forspår.





Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Kan bara instämma! Det är ju pinsamt vad lång tid det har tagit... herregud det är ju 2009! Samtidigt så är jag otroligt tacksam för att det har skett en lagändring -äntligen börjar vi att se människor som människor och inte göra skillnad på varandra utifrån vad vi gör i sovrummet!



Otroligt bra att du uppmärksammade detta! Måste även tacka för din kommentar!:.) Den värmde.

2009-05-03 @ 02:01:01
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0