Citat ur kalendern

"Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information."

- Peter Ustinov



M och jag pratade om precis det igår. Att ju äldre man blir ju mesigare blir man när det gäller att ta risker! Allt ska planeras i fler år i förväg, alla variabler ska vägas in, man ska ha kontoll över situationen. Har man för mycket kunskap vågar man inte vara spontan och ta risker, då är man väl medveten om de där konsekvenserna som kan börja spöka.

De som kämpar för förändring eller går emot samhällets förutbestämda mall kallas ofta naiva. Det finns många nejsägare och "kloka" människor som minsann vet vad som går att förändra och vad som inte går. Jag tror starkt på att allt går att förändra bara man kämpar för det man tror på och inte ger upp. Har dock många nejsägare runt omkring mig, och har många gånger fått höra att det är naivt av mig att tro att det kommer förändras. Nästa gång någon kallar mig naiv för att jag tror på förändring ska jag tacka, det är ju bara ett tecken på att jag är modig :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0