Principer - strävan i livet...

Det är inte lätt att leva.

Ju fler tuffa saker man utsätts för ju mer förfinas ens teknik för att klara av framtida kommande hinder. Erfarenhet kallas det...och förmodligen en massa kunskap.

Vi hittar saker som vi finner sådär extra viktiga för oss.
För mig som individ.

Principer föds...

Jag har tre viktiga saker i mitt liv som jag ser som min bas.


Ärlighet, Respekt och Rättvisa.


 

Det är inte lätt att leva efter dom alla gånger. För ganska ofta så krockar dom med känslor... starka känslor som inte alls vill det förnuftet vill. Men jag tror verkligen att det är en bra bas.

Man ska vara ärlig, ärlighet och äkthet lönar sig ALLTID.
Det gör att folk vet vart dom har en och vad dom kan förvänta sig.
Det gör att människor kan känna sig trygga i ens närvaro.


Respekten är viktig för att alla människor är lika mycket värda. Det är inte alltid lätt att visa respekt. Men som jag ser det så grundas ofta brist av respekt i någon form av rädsla. Man kan heller aldrig få en annan människas respekt om man inte ger den till människan man vill bli respekterad av. "Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad".


Rättvisa. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om det. Vem gillar orättvisor. Det kan göra mig så sjukt jäkla förbannad. Speciellt när det kommer till att någon i min närhet blir orättvist behandlad.

Principerna gör det både lättare och svårare att leva.
Lättare för att dom på ett sätt är en del av mig. Jag lever verkligen efter som..eller försöker. Bah jag är inte övermänsklig. Självklart misslyckas jag ibland. Men jag kanske inte är medveten om det.
Svårare gör dom livet eftersom dom är så viktiga för mig och dom kanske inte alltid går med strömmen. Det kan göra rätt ont att stå själv mot alla andra.

Jag skulle aldrig ha principer jag inte verkligen tror på med hela hjärtat.
Om dom inte hade funkat och jag fått bekräftelse på det jag på nått sätt vill att dom ska leda till så hade dom förfinats bort. Men dom är kvar.
Ärlighet, Respekt och Rättvisa....



 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0