Inspirerad

"Searched for a leader but the leader was me"


Jag har en låtlista i min iPod som heter "Inspiration", i den har jag låtar som jag riktigt ryser av när jag hör. När det känns som allt är meningslöst, när jag känner mig ensam eller ångestfylld lyssnar jag på dessa låtar och livet känns bättre igen. Musiken ger mig hopp om livet, om framtiden. Det är så häftigt att musik påverkar en så stark, endorfinerna sätter igång och livet känns bättre. :)

En av dessa låtar är If You Are Out There av John Legend som skrevs som ett stöd till Obama's valkampanj. Texten i den låten är otroligt mäktig om man verkligen lyssnar. Den inspirerar en till att tro att man kan förändra, något jag tror starkt på. Om vi själva tror att vi kan förädra världen så kan vi faktiskt göra det. Om vi slutar leta utanför oss själva och istället blickar inåt så finns alla svaren där.

Tänk vilka stora förändringar värlen genomgått på grund av att människor trott att det är möjligt. Jag tänker på Ellen Johnson-Sirleaf, på Dr. Martin Luther King, Jr., på alla kvinnor som kämpat för rösträtt för kvinnor världen över, på Nelson Mandela, så klart på Barack Obama... och så många andra som vågat tro att världen går att förändra.

"We're the generation, can't afford to wait
The future started yesterday, we're already late"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0