Syskon eller Älskare?

Hur kommer det sig att så många par ser ut som syskon?
Ibland är det läskigt tycker jag. Jag har träffat flera par som jag tittat på och tänkt: "Syskon eller kärlekspar?"


Det sägs ju att olikheter dras till varandra, men det kanske är så att likheter dras till varandra?
Själv har jag aldrig varit tillsammans med någon som ser ut som jag gör på långa vägar. Och jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja vara tillsammans med någon som är väldigt lik en fysiskt. Tänk om man är släkt och inte vet om det? I och försig låter det mer som en såpopera än något som händer i riktiga livet, men man vet ju aldrig...!

Barn verkar dras tillvarandra, de är ju lika. Och jag börjar märka att andra små bruna barn börjar uppmärksamma min dotter på ett nytt sätt, på ett "igenkännande" sätt trots att de aldrig tidigare setts. Man vill ju gärna kunna relatera till samma saker som vänner, därför har man ju oftast vänner som tänker som man själv gör. Och ja, ibland ser man ju stora tjej- eller killgäng som är varandra väldigt lika. Det kanske är helt naturligt att dras till dem som är en lik.
Och om det är helt naturligt i vänskapsrelationer är det då lika naturligt i kärleksrelationer? Man kanske vill ha någon som är lik ens pappa tex., och är han lik ens pappa så är han lik en själv eftersom man är 50% pappans gener.

Det kanske är så att man ska söka efter någon som är lik en själv, utseendemässigt, det är kanske så man finner ens livs stora kärlek?

(Vill bara tillägga att par som klär sig lika och ser lika ut skrämmer mig! Inga lika jackor, skor eller annat tack!)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Väldigt intressant inlägg, jag har också reflekterat över det där,

men jag har för mig att jag läste att man oftast dras till dom som liknar ens förälder på något sätt, om det är doft eller utseende kommer jag ine ihåg.

2009-07-03 @ 13:16:37
URL: http://sandorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0