Prestationsångest...

Tänkte att jag skulle börja skriva lite, så att det finns något att läsa... Men det blir ju det första "riktiga" inlägget, då måste det ju handla om något bra. Eller hur?!

Har ett helt huvud fullt med tankar och funderingar, men just nu är jag relativt nollställd. Jag som trodde att  jag hanterde press bra. :)

Det ska hur som helst bli skönt att ha en plats där man kan dela med sig av alla tankar -  bra och dåliga. Större delen av dagen går ju faktiskt åt till att tänka. Ibland tänker man i cirklar, ibland rakt, ibland i vågor och ibland i korta sekvenser.
Det är väl vårat tankemönster som ska göra att vi är "mer" eller "bättre" än alla andra varseler på denna planet. Ibland undrar jag om det stämmer. Det finns så många med så dumma, onödiga och rent ut sagt patetiska tankar. Det kanske då är bättre att vara ett bi eller en häst som har en självklar riktning i livet. För om sanningen ska fram kan vi människor med vår "otroliga" tankekraft verkligen förstöra mycket på grund av de tankar vi har.

Nog med flum. Tror vi måste hitta en riktning med denna blogg, sånt kommer inte över en natt. Eller?




           

                                  

Kommentarer
Postat av: Felko

Skulle nog inte säga att det gör oss bättre, bara mer efterhängsna. Det fantastiska med andra djur är att de faktiskt ALDRIG tänkter på gårdagen eller morgondagen! De lever just nu och tänker bara på just nu. De försöker aldrig förändra sin situation genom framförhållning eller planering och mår aldrig dåligt över saker de inte hunnit göra, utan har faktiskt accepterat sin situation. De fäster fokus kring livet och döden, men inte sin livssituation:) We should try it out sometime!

2009-01-26 @ 00:41:44
URL: http://felkos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0