Positiv energi

Har tänkt mycket på det där med energi, hur energi påverkar det vi gör. Är man positivtintälld till något känns det lättare och roligare. Är man fylld av negativ energi på känns allt som skit.

Idag bestämde jag mig för att gå ut med positiv energi och vara lite extra trevlig mot främlingarna som sattes i min väg. Jag log mer, hejade på folk jag inte känner på gymmet och höll dörrar öppna för folk som var flera meter bort.

I ärlighetens namn möttes jag inte av lika mycket positiv energi tillbaka, men vissa log vänligt och tackade för min anstränging.
Vi är ju medmänniskor, och det känns som vi glömmer det allt för ofta. Man blir ofta otrevligt bemött av folk man inte känner i affären, på gatan eller var man nu än befinner sig. Och med tiden har man lärt sig att skaka av det och gå vidare. Men vore det inte trevligare om alla slutade vara så tjuriga och istället försökte möta världen med en gnutta positvitet. Bara för att du jobbar som busschauffiör och träffar tusentals olika människor dagligen betyder inte att dessa människor är dåliga och att du behöver vara otrevlig. Eller bara för att du har en dålig dag behöver du inte tränga dig före mig i kön med din vagn full med varor när du ser att jag bara ska köpa ett paket mjölk.

Det bästa som finns är ju när en främling ler mot en. När kassörskan önskar en en trevlig dag. När busschauffören säger god morgon med ett vänligt leende. Eller främlingen låter en gå före i kön. Du, någon som jag inte känner och kanske aldrig träffar igen, kan göra hela min da bättre. Jag lovar, jag ska försöka mitt bästa för att göra detsamma för dig. 

Jag möter omvärlden med ett leende, med positiv energi.



       

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt :) Var springer man på dig eller dina likar någonstans? Där vill jag också gärna springa. Eller gå. I lugn och ro. Jag försöker vara positiv, men inte hela tiden -man måste ge och ta, för att inte ta slut själv. Hoppas du börjar få tillbaka snart med -hänger klart på din lilla "revolution". ;)

2009-02-14 @ 19:27:06
URL: http://flickrummet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0