När man vet så vet man

Ibland står man inför svåra beslut i livet och väger för och nackdelar, det är inte alltid lätt att fatta stora beslut. När jag hamnar i sånna situationer tänker jag alltid på vad en arbetskamrat sa till mig ca 4 år sedan. Jag stod inför ett svårt val och kunde inte riktigt hitta mig själv i det hela. Hon sa att jag skulle sluta oroa mig, för när jag valt rätt skulle jag veta det.

Denna kvinna har levt ca 30 år mer än mig, hon har två barn, en skiljsmässa bakom sig och en ny man. Hon har levt. Och jag kände att det var henne jag skulle lyssna på. Hon om någon borde väl veta.

Och så brukar det ju faktiskt vara. När man väl bestämt sig å infinner sig ett lugn, man kan slappna av och man vet att man valt rätt.

Lyssna på intutionen!

"When you know, you know"



     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0