Förnuftig väntan och längtan.

Tabu.
Det finns sånna saker som man bara inte pratar om.
Som att vara avundsjuk på sina vänner när dom får barn.

Känns som att alla runt om mig har barn eller får barn.
Jag längtar så sjukt mycket emellanåt att det gör ont.
Verkligen fysisk smärta på ett konstigt sätt.
Det är så jobbigt att vara förnuftigt och klok och vänta.
Vänta för att inget bara "händer" mig. Det PLANERAS.
Jag ska planera in barnet och det kommer få vänta ett tag till.
OM det någonsin händer.

Idag känns det extra jobbigt av någon anledning.

Jag försöker tänka på att jag inte har mammahull och ska bege mig på träning.
På fredag ska jag klä mig supersexigt och gå på fest.
Ingen gravidmage hade passat i den klänningen.
Positivt tänkande....







   

Kommentarer
Postat av: Maria

Mer positivt tänkande: Tänk vad bra att du kan låna kompisars barn, vara den snälla som kommer med godis eller hittar på roliga saker. Du slipper tjat, snor, sömnlöshet etc. Barnen kommer att älska dig och för alltid minnas allt roligt ni gjort tillsammans.

2009-04-21 @ 20:53:50
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: flickrummet

Jodå, på bloggarna pratar man om allt sånt som är tabu annars, som avundsjuka osv. Prata på du :) Så de känslorna får komma ut och iväg och inte stannar på insidan. Hoppas du blir förälder när du känner att det är rätt tid sedan :)

2009-04-22 @ 15:41:59
URL: http://flickrummet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0