"Everything happens for a reason"

Hur många gånger har man hört det? Hur många gånger har man inte själv sagt det?

Jag tror stark på det, att allt vi gör händer för en anledning. Allt som händer oss händer för att vi ska lära oss något. Vi möter de personer vi ska möta. Vi läser det vi behöver läsa. Vi snubblar över det vi behöver finna.

Idag har jag haft en toppendag. Jag har känt mig avslappnad och bara flytit med. Jag träffade en gammal vän på stan, det slutade med att vi umgicks hela eftermiddagen. Helt oplanerat, helt bra! :)
Att träffa henne idag gjorde att denna dag, som skulle kunna ha blivit en katastofdag (orkar inte gå in på varför) blev en jätte mysig dag i solen. Jag har fått ny inspiration, lite nytt ork. Har just nu en paus från pluggandet! Yes, du läste rätt! Äntligen har jag plockat upp böckerna, dammat av och jobbar på instuderingsfrågorna. Jag kanske kommer klara denna kurs ändå :)

Behövde komma bort, behövde lite distans. Jag fick precis vad jag behövde.
Tack!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0